Hoppa på tåget # 40 Motiv
Veckans ord att tolka är motiv
Det här lär bli det märkligaste inlägget i tåghoppartemats historia, men eftersom det är det enda som trängs i min skalle just nu så känner jag att jag behöver lufta ur mig
Rubriken kan lyda: vilket motiv har storkoncernen Disney för att inte hålla sitt löfte att återbetala felaktig betalning? Bakgrunden är följande:
Det händer ibland att någon betalkanal visar en serie som jag gärna vill se och då prenumererar jag på den kanalen tills jag sett klart på serien och sen avslutar jag abonnemanget.
Det har aldrig varit några problem med det.
Den här gången hade jag hört mycket superlativer över en serie som heter The Bear (länk till Wikipedia). Serien handlar om personalen på en restaurang och eftersom jag själv fuskat lite i branschen och jag saknade bra serier så slog jag till.
Men, snabbt upptäckte jag att jag betalat för en årsprenumeration istället för per månad! Jag kontaktade dem därför så fort jag såg vad som hänt och fick då beskedet som står på bilden. Beloppet återbetalas och jag betalar månadsvis vilket också har skett.
Men, sen sket det sig fullständigt…
Då jag efter två veckor inte erhållit kreditering på mitt konto så kontaktade jag dem och där började undanflykternas vals…
För att göra en lång historia kort så har det nu gått en och en halv månad sedan jag skulle ha fått tillbaka pengarna.
Igår kontaktade jag dem igen, för fjärde gången, och fick då veta att ”det har blivit fel någonstans”, ”vi lägger upp ett nytt ärende, du kan höra av dig om tio dagar och fråga efter statusen”
Gissa om jag undrar vad Disney har för motiv att behandla sina kunder så här illa?
För mig är en tusenlapp ganska mycket pengar, men även principen att då jag fått svart på vitt att jag ska få återkreditering så förhalas ärendet gång efter annan utan bättre förklaring än att något gått snett…
Igår var jag så topptunnor rasande så jag gjorde en välmotiverad anmälan till Konsumentverket. Det hjälper föga men är det enda jag vet att jag kan göra för att markera mitt missnöje.
Och tro´t eller ej, företaget fortsätter att belasta mitt konto varje månad och då är det minsann inget fel någonstans…
Nå, abonnemanget är nu uppsagt, tv-serien som förresten var riktigt sevärd är färdigtittad på sedan länge.
Så nu varnar jag alla från att behöva bråka med Disney-kanalen
Visst var det ett märkligt inlägg i temat motiv?
Nu är jag extra motiverad att skaka av mig obehaget och göra något kul istället, och det tänker jag göra, jag och dottern går ikväll på teatern!
Den här pjäsen verkar väl munter?
Flera tolkningar av veckans ord motiv hittar du hos lokföraren Karin som styr tåget vidare året ut.
Nästa vecka ska vi tolka ordet ”under”
Du är välkommen att kliva på tåget och delta!
Synnøve Irene Kjerstad
Jisses vilket kaos! Jag vågar inte ge mig på sånt där. För man kan alltså bli lurad. Hoppas det löser sig för dig till slut.
Sitter och ser på skidskytte och ute snöar det. Vintersäsongen är i gång på alla sätt och vis. Ha en skön lördag. Kram.
Äventyret Framtiden
Ojojoj, som Rui brukar säga här på andra sidan gränden när jag försöker prata portugisiska med honom. Jag känner spontant att jag vill ryta till jag också för hur illabehandlad du har blivit av Disney, Skitstövlar! Jag tycker att man har motiv för att ta till lite mindre trevlig vokabulär sådan här gånger. Hoppas det ordnar sig trots allt. Ge inte upp, plocka fram din sisu, du har ju verkligen motiv för att göra det! Perkele, kan man väl säga också?
Hoppas på många glada stunder för din del.
Kram från gränden och tack för länkarna !
Åke
Jag provade också Disney ett tag… men det var lättare att löpa linan ut. Och säga upp i tid 🙁 Allt som poppar upp är man alltid lurad på eller hur man än vänder har man **dan bak 🙂
Min kompis Skalman fick ett telefonsamtal en gång och ville pracka på han någonting, han bad om att få ett brev hemskickat, tjejen svarade: Nej vi skickar mail. vad har du för e-post? -Jag har ingen e-post. -Då vet jag inte hur vi gör sa tjejen? Skalman: Ta ett brev så klistrar du på frimärken och posta innehållet! Detta är nog en 8-10 år sedan nu (vi pratade om detta förra veckan) Han har inte fått något brev än 🙂 Trevlig lördag på dig Paula 🙂
Minton
Så irriterande att dom inte kan gör rätt. Hoppas det löser sej.
Kramar från oss
åsa
Irriterande. På ren svenska skulle jag sagt några andra väl valda ord som inte lämpar sig i tryck… men skitdåligt??
Bra tolkning av ordet motiv, nog det bästa (fast sämsta) denna Hoppa på tåget ?
/åsa
åsa
Irriterande. På ren svenska skulle jag sagt några andra väl valda ord som inte lämpar sig i tryck… men skitdåligt??
Bra tolkning av ordet motiv, nog det bästa (fast sämsta) denna Hoppa på tåget ?
/åsa
Anna-Lena
Kanalabonnemangen sköter inte jag. Gott nog! Har ju aldrig hand om fjärr-kontrollen heller. Om inte maken är borta från hemmet. Vilket han är alldeles flr sällan.?
Vet att det läggs ut över tusen kronor i månaden på tv-kanaler. Dock aldrig på Disney.Motivet flr det är att det inte finns någon fotboll på den kanalen.
God kväll!
Märtha
Äsch. Jag har råkat ut för betydligt mindre besvärligheter, men slutade ändå för lääänge sedan att prenumerera på sådant som jag inte riktigt behärskar. Min man sköter prenumerationerna på svt1, svt2 och TV4 från Sverige, Eventuellt prenumererar han på andra kanaler som jag inte bryr mig om. Mina enda prenumerationer är på tidningar som jag bara måste få hålla i och läsa. Och visst var ditt inlägg en bra tolkning av motiv!
BP
Det var ju smart tänkt av dig. Egentligen! Alltså att prenumerera på en tjänst och sedan säga upp den, när du sett klart serien du vill se. Men om det slutar på det sättet är det ju långt ifrån roligt längre. Väldigt nonchalant av Disney, så ju faktiskt är ett känt och stort företag. Bra att du anmälde deras agerande till ARN. Gissar att ARN (Allmänna reklamationsnämnden) är samma sak som Konsumentverket i det här fallet. Om inget annat så kunde du yla av dig;-)
Anna-Lena
Jag är så tråkig så jag har inga extra kanaler. Bara de som ingår i månadsavgiften… Tycker att de är ganska många, de flesta tittar jag aldrig på.
Mitt intresse för film och sport är alldeles för svagt för att jag ska betala för dylikt. Har SVT Play (och Netflix som dottern delade med sig av på sitt abbonemang. Kanske borde kolla någon serie där…)
Skönt att slippa sådana där lurendrejare.
LillaSyster
Jag hoppas verkligen att du får pengarna tillbaka, vilket jäkla oskick. Hur svårt kan det vara att erkänna att de gjort fel och genast betala tillbaka pengarna. Vi har inte heller Disney längre. Bra att du anmäler, många bäckar små……
Ha en bra kväll!
Mia
Ett alldeles ypperligt ämne för temat MOTIV, jag blir galen på sånt där. Det går fint att ta betalt men åt andra hållet funkar det inte, grrrrrrr!!!!!!!!!!!!! Du har väl meddelat Disney att dom är anmälda? Inte säkert att det hjälper men nån där kan ju få lite hicka…..
Ha så trevligt på teatern hoppas den muntrar upp dig lite 🙂 men av affischen att döma så vete fasen! Kram på’re
Znogge
Men så oerhört irriterande och vilket nonchalant agerande från företaget i fråga. Hur svårt kan det vara? Bra att du fick skriva av dig. Ibland blir man matt för mindre!
Ditte
Bedrövligt skött av Disney. Riktigt illa. Blir tvärförbannad när jag läser detta. Uttröttningsnetoden från deras sida och helt oseriöst.
En otroligt bra och inte minst viktig tolkning till ordet motiv.
Boken har jag läst och även sett en föreställning av den på Dramaten. Men munter är den ju inte. Dock en upplevelse på många sätt.
Hoppas ni fick en trevlig kväll.
Kram
ibod11 - Ingrid
Det verkar inte finnas något motiv alls, bara urusel kundservice. Ingen bra reklam för det bolaget och kanske gör en anmälan ändå att de reagerar lite. För övrigt ett bra inlägg om motiv.
Kram och ett stort grattis på födelsedagen <3
Anna i Portugal
Bra rutet! För det där var ruttet. Förstår inte alls deras motiv. Jag tycker däremot att det var ett bra inlägg för det här temat. Och det är ju jättebra du nu kan fokusera på roligare saker. Hoppas verkligen pengarna dyker upp snarast!
Susie på Stjärnarve...
Tur att man har nöjt sig med det vanliga utbudet från Viasat (numera Allende) så man slipper en massa tjafs. Vi har egen parabol och inte nåt bredband, så vi tyckte det skulle bli alldeles för krångligt med att ansluta fler. Hinner inte titta på allt ändå…och detta trots att jag inte gör annat!
KRAM-Susie
Anki
God förmiddag och Grattis på Födelsedagen!
Såå irriterande och såå illa skött av Disney! Bra att du anmält! Håller tummarna för att det fixar sig inom det snaraste. Bra också att du berättar så vi andra får veta vilket skitföretag det är att ha att göra med!
Hoppas du hade en trevlig kväll på teatern!
Kram