Jag myser och njuter av ”normal” sommartemperatur då jag orkar ta mina promenader, kanske blir det några sitta-i-skuggan-och-flåsa-dagar framöver, men vi slipper ju de värsta värmeböljorna som Europa nu kämpar med. Så varmt vill jag bara ha i bastun!
Dagens skogspromenad bjöd på en glad överraskning, smultronen hade mognat! Jag…
Kantstött halvt antik, ringrostig finska som bott i Sverige mer än halva livet, före detta bankkamrer, krögare, hamburgervändare, lucknucka, numera skogsmulle som håller grytan puttrande, gärna med svamp och annat ätligt ur naturens skafferi, matte till hund och dammråttor, mamma, mormor, gammelfarmor/mormor