Veckans foto #70 /skyltsöndag
Åke fortsätter med sitt fototema på söndagar.
Han vill kort och gott se bitar ur din kreativa sida. Ingen bild är vackrare än den andra.
Alla bidrag välkomnas såklart. Kom ihåg att det inte finns något dåligt väder utan bara fel kläder.
Idag väljer jag att visa några foton från Falu centrum där jag behövde uträtta ärenden

Jag började med besök hos Polisen i Falun där jag fick hämta ut mitt nu färdiga id-kort. Nej, inte en chans att jag visar den bistra gamla käringen på fotot. Istället får du se uppstoppade fåglar som tronar i taket hos Polisen

Faluån rinner genom stan och gör den vackert levande alla årstider

Hela stan blommar..

Beachen vid ån….för stunden tom och övergiven

Bara näckrosorna simmade i ån
Till minne av skyltsöndagen som BP höll i så många år och Christian håller vid liv

Passade på att fota ett par skyltar i stan

Utställningen med temat Häxor på Dalarnas museum ska jag besöka en regnig dag!
Önskar dig som tittar in en skön söndag

Kantstött halvt antik, ringrostig finska som bott i Sverige mer än halva livet, före detta bankkamrer, krögare, hamburgervändare, lucknucka, numera skogsmulle som håller grytan puttrande, gärna med svamp och annat ätligt ur naturens skafferi, matte till hund och dammråttor, mamma, mormor, gammelfarmor/mormor
Stefan
Intressant arkitektur i polishuset. Något helt annat än de oerhört trista i Nyköping.