Vilken pärs!

Sitter o knattrar på tangentbordet så det ryker….
vet nämligen inte om jag hinner publicera några ord innan uppkopplingen åter försvinner!

Strax före halv ett var vi äntligen tillbaka i matchen….bara för att när vi kom hem från stan upptäcka att det är allt annat än stabilt!
Nu måste dock problemet ligga någon annanstans, för telefonen fungerar även när vi inte kommer ut på nätet!

Det krävdes sambons “general”-stämma i luren innan han lyckades övertyga Bredbandsbolaget om att om inget gjordes skulle det bli andra bullar!
“General-rösten” skrattar vi åt här hemma, uttrycket kommer från tiden då vi drev värdshus och vi en gång hade en stökig full karl som vi inte kunde servera mera.
Han var övertygad om att sambon var gammal militär eftersom han lät så myndig på rösten! Haha, o sambon som bara var kock i lumpen…tsss

Tack för alla goa kommentarer och hälsningar, om ni visste vad det värmer!

Det är ju inte första gången vi är utan bredband, men nu hade vi dessutom oturen att sambons laptop var inne för service på företaget!
Visst har jag haft sysselsättning, två biblanbesök har det blivit, “ler”, men nog är det bra trist att inte kunna besöka varken nätvänner eller nyhetssidor!
Men det värsta var nog att vi var utan fast telefon…
Sambon har en mobil, men den har han med sig på jobbet, så jag var helt avskuren från omvärlden om dagarna.

Nu har faktiskt Bredbandsbolaget ringt upp och sagt att vi även kommer att få kompensation för de fem dygn vi var utan telefoni och bredband!

Men nog är det allt märkligt med företag där det är omöjligt att få tala med någon i chefsposition!
Det är ju ingen mening med att “skjuta budbäraren” dvs. de som sitter på supporten och stirrar på sina skärmar och inte kan göra annat!
Chefer får väl betalt för att ta hand om problem, eller…?
I sista samtalet idag frågade sambon om den han pratade med hade mod att tala om vad han hette och sitt telefonnummer! Han var nämligen “teamleader”..
Men, då fick vi istället telefonnumret till en av hans medarbetare som satt mitt emot honom och som vid behov kunde lämna över telefonluren till honom!

Är dom ljusskygga eller??
Vad själva avbrottet berodde på vette fåglarna, vi har inte fått någon som helst förklaring…tvärtom fick vi under resans gång olika svar varje gång vi ringde…
en påstod att teknikerna inte jobbade under helgen, nästa sa att dom skulle kolla felet under dagen, nästa sa att dom jobbade bara kvällar och nätter, medan nästa påstod att dom hade kollat och inte funnit något fel….SUCK

Nåväl, nu sitter jag o njuter av det låga brummandet från hårddisken och håller tummarna för att problemet är löst, för gott!

Det kommer att ta sin lilla tid innan jag hunnit hälsa på er alla, måste ju hinna läsa alla uppdateringar ni gjort, så hav tålamod….

hälsar en optimistisk Paula som tänker fira med en smaskig entrecote ikväll!

0

18 Comments:

  1. Hoppas att ni får vara med i “hetluften” igen.
    Visst är det frustrerande, när det krånglar hela tiden, man kan ju bli gråhårig för mindre…
    Ha dé!/ Kram

  2. Jisses vad arg man kan bli! :cursing:
    Men nu hoppas jag verkligen att dom tagit er på allvar…

  3. Ja vad skönt att du är på banan igen..Kram Kicki.

  4. Hoppas verkligen att det fortsätter fungera nu då. man blir ju skogstokig då det blir sånt “strul”. Självklart ska de man pratar med lämna ut sina namn och att få prata med en chef är väl också en självklarhet.

    Välkommen tillbaka i alla fall!
    Kram

  5. Finsk sisu och “general”stämma kommer man långt med!
    Hoppas och håller tummarna att ert internet stabiliseras nu.. Kan inte vara bra för husfriden med så mycket frustration.. men låter bra, och helt rätt, att strulföretaget fick höra generalen höja rösten! :)
    Ha det gott!
    /Kirsti

  6. Det hela låter ju fullständigt absurbt! Och att inte få bli kopplad till någon chef – hur galet får det bli. Inget ont om undomar men jag vet att på såna här kundtjänstmottagningar har de bara sådana för de är så pass billig arbetskraft, men man kan ju inte begära att de skall ha erfarenheten och mognden att klara av klagomål och annat.

  7. Välkommen tillbaka till cybervärlden.
    Tänk vad vi har blivit beroende av de här apparaterna. Det har dessutom gått på ganska kort tid.
    Bredbandsbolaget är det många som har problem med har jag förstått…

    Men nu är du här igen och det är väl det… ha det gott vännen

  8. Härligt att du är uppkopplad igen vännen ! Visst är man lite för beroende av datorn…hihi !
    ***
    KRAM EVA

  9. :wink: hej ! skönt att du är på banan igen…har saknat dig !

  10. Ja det finns väl inget som är så irriterande. Det ska ju bara funka. Hastigheten som man betalar för är ju aldrig så hög som utlovad. :( Generalrösten skulle jag behöva :)

  11. Skönt att du e tillbaka! Förstår att det inte varit nådigt att ha med er att göra de senaste dagarna :devil: men man blir ju galen när saker å ting inte funkar som de ska!!!

    Hoppas att entrecoten gav lit plåster på såren!!!

    KramKram // AnCa

  12. En arg finnkärring och en general, orsak eller ej till att det löste sig, men tillbaka på banan igen i alla fall. Bra!
    Men lite skrämmande är det att vi är så beroende av dessa “nymodigheter”, nåja.
    Kram på dig.
    Jag vill hitta ett hus NUU!
    Kicki

  13. Hjärtligt välkommen tillbaka är du!Förstå att det varit frustrerande att inte ha varken telefon eller dator! Usch o fy! Men nu är väl allt bra igen hoppas vi! Hoppas entrecoten smakade gott! Ha en skön natt o sov försiktigt!

  14. Hmmm… för att vara på de säkra sidan får du väl skriva inläggen i Word och sen klistra in dem i bloggen och posta inlägget snabbt som vinden…

    Hoppas det håller nu då…

    Av erfarenhet vet jag att hur mycket kundtjänstfolket än skulle vilja, så finns det ingen chef att hänvisa till.
    För cheferna på såna ställen har inte en jädra aning om vad deras arbetare pysslar med…

    Cheferna smörar för det företag som anlitat dem, chefernas jobb är att hålla nere lönerna samt hålla notorisk koll på arbetarna så de inte sitter på dass en minut längre än lovligt.

    Låter bittert, men så är det…

  15. Såå jobbigt för er att inte ha en tillförlitlig uppkoppling men tack snälla du för att låta Saija skriva här så att vi inte behöver oroa oss för dig *fnissar* .
    Nu får jag massor av motion ska du tro, har köpt en “Gå-maskin” !! Bild och blogg på min sida ;0).
    Sköt om dig !
    Kramar,Doris
    PS
    Du får säga till om du tycker att det blir FÖR mycket E-mail…
    DS

  16. Hej Paula!

    Oh, vad skönt att du är på banan igen! Det har varit så tomt utan dina inlägg! Förstår er sååå väl att ni är upprörda på Bredbandsbolaget, ibland känns det som bredbands- och mobiltelefonbolag bara är till för att just irritera. Det mest irriterande råkade ni ju tydligen dessutom ut för, att inte ens få prata med en ansvarig. Det märkliga är att de är väldigt anträffbara när man ska teckan avtal med dem, då fungerar minsann kommunikationen.

    Du som är svampexpert: Jag har sen några år kommit på ett smart sätt att bevara svamp (trodde jag). Jag bara rensar dem och sen fryser in dem direkt, ungefär som när man köper frysta champinjoner i butiken. Nu tycker jag däremot att svampen smakar beskt. Igår kväll skulle jag t ex fräsa på kantareller till våra kotletter, men som sagt de hade en lite besk smak. Vet du varför? Hur ska man bäst bevara dem för att behålla smaken?

    Må väl och kram från Musslan E-L

  17. God morgon i Pörtet… :D Skönt att se att du är tillbaka! Gud så irriterande det är när ingen vill ta ansvar och man ska jaga “folk” med blåslampa för att få rätsida på problemen,grrr!Hoppas det funkar nu,peppar,peppar.En smaskig entrecote är ALLTID rätt,tsss! “Vher gang” som dansken säger…*L* Ha det gått allihop,kram till männschor o djur!En extra till din goa dotter som håller oss á jour med vad som händer!
    Bye,bye….

  18. God morgon på dig :whistle:
    Klart som korvaspad att ni ska ha kompensation för det misstag som det här har gett er:-)
    Förstår din frustation, jag har ju oxså varit med om “missar” med det här, men av annan kaliber. Hoppas allt funkar nu då:-)
    Kramar

Kommentera