När vi var i stora staden förra veckan så hittade jag mitt älsklingsbröd!
Det fattar ni ju, Pörtebröd, vad kan bättre passa en finnkäring i pörtet???
Det är segt, det är syrligt, det är hårt, det är nyttigt, och ack så gott!
Att bara äta en liten bit om dagen är inte…
Kantstött halvt antik, ringrostig finska som bott i Sverige mer än halva livet, före detta bankkamrer, krögare, hamburgervändare, lucknucka, numera skogsmulle som håller grytan puttrande, gärna med svamp och annat ätligt ur naturens skafferi, matte till hund och dammråttor, mamma, mormor, gammelfarmor/mormor