Fem-en-fredag #26 Minutrar
#26 Minutrar
– Vad hinner du alltid på fem minuter?
springa på toa en gång till innan jag går till bussen 😀
– Vad tar bara fem minuter men känns betydligt längre?
plocka undan allt jag strör omkring mig, böcker, korsord, tidningar, näsdukar, muggar och glas..jag är en äkta finsk slarvmaja!
– Hur många minuter snoozar du?
minst 30 minuter…klockan ringer varje halvtimme….
– Vad får en timme att kännas som tio minuter?
en timme i trevligt sällskap! Gäller både människor och böcker….
– Vad skulle du vilja slippa lägga en enda minut på?
städning…håhåjaja

Du hittar flera temabloggare hos Elisa
Trevlig helg till dig som tittar in!
TAGS

Kantstött halvt antik, ringrostig finska som bott i Sverige mer än halva livet, före detta bankkamrer, krögare, hamburgervändare, lucknucka, numera skogsmulle som håller grytan puttrande, gärna med svamp och annat ätligt ur naturens skafferi, matte till hund och dammråttor, mamma, mormor, gammelfarmor/mormor
Hanneles boktips
Erkänner att jag är lite slarvig.
Anna-Lena
I trevligt sällskap, så går tiden snabbt. Idag harxdetcgått rätt snabbt i, mestadels eget sällskap. Toalettbesök är snabba. Fattar inte vad folk för inne på toa i tiotals minuter. Iaf om de bara ska göra nummer ett…
God kväll!
Ibod11 - Ingrid
Jag gillar Lathunden 😀
Visst går tiden snabbt när man har trevligt med personer man gillar och det kan bli tvärtom i andra fall. Städning slipper jag helst också men tyvärr så måste man ju ibland.
Det där med att Snooza förstår jag inte 😀 Har aldrig gjort och kommer nog inte att göra heller. Jag vill hellre sova tills det är dags att vakna.
Kram